torsdag 6 oktober 2011

Ketos - o 95,6 på vågen

Jag har lite svårt för det namnet dock - tycker att det låter som en kusin till Keso eller nåt...
Men det är meningen att min kropp ska gå in i ketos, vilket jag tror att den är på väg att göra...

Ketos är när kroppen byter primär energikälla från kolhydrater till fett - typ det som LCHF:are gillar...
Kroppen sätter sig på "svält-mode" o tar av det som finns istället...
Framförallt fett som finns lagrat runt organen.

En "normal" keto-diet - som man ibland brukar göra inom träning o dylikt innefattar ett kolhydratsintag under 100g/dag - LCHF:arna gillar att ligga under 40g/dag.
Jag själv hamnar någonstans mitt emellan...

En normal keto-diet innehåller dock "kolhydrats-svullning" en gång i veckan...    I wish!

Jag syndar ju stenhårt men min mandarin, men utan den skulle jag nog ge upp det här o skita i operationen...

"Det är ju bara två veckor - det borde du ju klara" kanske ni tänker?

Ja - men i ärlighetens namn, OM jag nog borde ha "klarat" skulle jag väl inte se ut så här heller??
That's kind of the reason why I'm stuck in this in the first place...  :-(

Men i alla fall - jag tror att kroppen börjar ställa om sig.
Det sägs att ketos gör att man luktar aceton o få en andedräkt som påminner om en papegoja som dött i munnen på en...

Vet inte om jag skulle kalla det aceton men GOD DAMN vad det luktar avskyvärt när man kissar. 
O tro mig, jag var ganska frekvent kissare innan, men det här är bara löjligt - även för mig...
Fast det blir väl så när det enda man trycker i sig är i flytande form!


Man blir rätt konstig efter ett par dagar på flyt - jag känner ingen normal vuxen människa som blir glad av att få bajsa under normala omständigheter...
Men efter fyra dagar så börjar man ju fundera på om man någonsin får bajsa igen...

O till slut så...



1 kommentar:

  1. Keso är ju gott!
    Heja vad det rasar nu - kämpa på bara. Du är duktig! :)

    SvaraRadera