måndag 10 oktober 2011

Börjar faktiskt bli lite nervös...

T- 7 dagar...
Vågen står på 94 o BMI:t står på 35,4...

Och nu börjar det kännas verkligt!

Rör mig mycket på viktop.se just nu - för att få så mycket info som möjligt om hur andra har det strax innan och efter operation.

Ska träffa narkosläkaren på onsdag o få berätta att jag är svårväckt som tusan o när jag väl vaknar brukar jag bli tok-aggressiv... (hoppas innerligt att det inte gör något)

Börjar dock känna av de ekonomiska delarna av det här - flytkosten är allt annat än billig, plus nikotinersättning o sånt...
Jag försöker hålla fokus på målet istället - men det här med kass ekonomi är banne mig tärande...


Jag VET ju att jag vill ha den här operationen - det var ju mitt initiativ, men nu börjar det kännas lite motigt.
Tankarna snurrar, o alla möjliga scenarion dyker upp...

S:t Göran har dock inte haft något dödsfall så det känns ju tryggt, o en väldigt liten felmarginal, 8% tror jag att det var - där man behövt gå in o öppna upp en gång till p g a läckage o dylikt.

Ser fördelarna med att äntligen bli lättare, dels för mitt högst personliga nöjes skull, dels rent hälsomässigt!
Att få orka mer - det är nog den största vinsten!
Att inte - med en dåres envishet köra på "bara-för-att" o sen må skit i kroppen i flera dagar efter...


Men idag är en skitdag - det känns tungt o jag funderar på om jag gör rätt...







5 kommentarer:

  1. Ja du Catrin, det är bara du som kan svara på den frågan. MEN att du tagit dit hit och kämpar på med dina drycker är väl ett tecken på att du vill detta.

    Har du provat att köpa pulver och blanda själv? Det är inte gott, men du håller kostnaden nere.

    SvaraRadera
  2. Har pulver - men det smakar verkligen skit efter tre dagar...

    O det var bara chokladen av dem som var ätbar från början... :-(

    De andra fick jag kväljningar av... :-/

    SvaraRadera
  3. Du vet vad du vill. Du är tuffare än du tror. Det här fixar du med glans,jag lovar./Mite

    SvaraRadera
  4. Hej Catrin, jag har oxå börjat läsa här :) Min bästa vän har gjort samma sak som du ska göra. Bara man vet vad man ger sig in på och verkligen vill och är villig att ge allt det krävs så är det bara att köra! Och det verkar ju som du har allt det. Så kör på =)

    SvaraRadera
  5. som jag läste i mullebloggen- fortsätt simma! tror du är lika envis som doris så fortsätt simma! annars kan jag ju sjunga den där sången som doris sjunger- det är väl doris?- du får ingen mat, nej nej, du får ingen mat, nej nej för du ska baaantaaa...
    du fixar det!
    Linda

    SvaraRadera