fredag 4 november 2011

Det här med dumping...

Japp, precis det tänkte jag berätta om...
Har ju sen i tisdags (1 november) fått börja äta normal mat igen vilket är en mycket mer spännande resa än att leva på en vecka soppa o en vecka puré/mos.

Redan på mos-stadiet visade det sig att jag tydligen får en märklig "trötthets-dumping" av att äta varm mat - vilket gjort att jag somnat rätt många gånger efter maten.
Mycket spännande företeelse detta, då det kan bli liiite knivigt att sköta ett jobb o sova lite här o där - så just nu är jag nog ganska tacksam för att jag är arbetslös ändå...

'Dumping' [dum'píng] - när kroppen berättar på ett övertydligt sätt att du ätit för fort, för mycket, "fel" mat, eller för "jobbig" mat.

Jag har ju redan ett intimt förhållande med trötthets-dumpingen men har även fått känna på den "riktiga" dumpingen två gånger nu...

Illamående "beyond your imagination" (sådär "jag-vill-bara få-kräkas-illamående) - men då all mat hamnar direkt i tarmen så kan man glömma det där med att kräkas i stort sett för alltid...
Kramp i magen - from hell - vi pratar typ "krystvärkskramp".
Utmattning och svettningar - då hjärtat gärna rusar vid detta tillstånd så tar det en hel del energi av en, man känner sig lite som om man vore i övergångsåldern.


Sen kommer liksom "straffet" - när det som man tryckt ner i magen vill komma ut i högre hastighet än det kom in...
Nu blir jag lite väl utlämnande - men det struntar jag fullständigt i...
(Bättre att folk vet vad de har att vänta sig om de umgås med mig...)

Magen lägger på ett avgrunds-vrål som med lätthet hörs genom en medelstor matsal, sen har man ungefär 30 sekunder på sig att uppsöka en lagom isolerad toalett - källartoan är att föredra då det knappast slutar vråla för att man nått toan...

And then - LÄTTNAD - i alla ordets bemärkelser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar